Pasja z piórem

Moją pasją jest pisanie opowiadań. Interesuję się tym od 11. roku życia. Nie jest to co prawda najłatwiejsze zajęcie, jednak sprawia mi ono niesamowitą przyjemność i satysfakcję, jestem często dumna ze swoich prac (szczególnie gdy udostępnię jakąś w internecie i zbierze ona pozytywne opinie).  

Moim ulubionym elementem, oprócz wprowadzania dialogów i akcji, jest opisywanie uczuć bohaterów. Przychodzi mi to z niesamowitą łatwością, szczególnie gdy mam opisać emocje, które nie są mi obce.  

Początek zawsze jest najtrudniejszy. Nigdy nie wiem jak zacząć dany tekst i wtedy albo zaczynam od pytania retorycznego, albo od wypowiedzi jednego z bohaterów, po której zazwyczaj przedstawiam sytuację, w jakiej się znaleźli. Przykładowo: “ — Jestem wykończony... — takimi słowami Janek podsumował pierwszy tydzień nauki, gdy razem z kolegą czekał przed budynkiem szkoły na autobus powrotny do domu...”. 

Rozwinięcie przychodzi mi z lekkością. Kiedy zacznę się o czymś rozpisywać, jestem w stanie napisać podczas jednego wieczora tekst na nawet 1000 słów. Nie mam większych trudności z zarysem fabuły, ponieważ często nadmiernie myślę o niej zanim zacznę pisać, więc mam dopracowany każdy szczegół. 

W zakończeniu, w dosłownie ostatnim zdaniu lubię dodać element zaskoczenia, który ma na celu zszokować czytelnika. Nie zawsze udaje mi się go wpleść i nie zawsze jest on na miejscu, jednak według mojej osobistej opinii, schludne, spokojne zakończenie, gdzie wszystko dzieje się tak jak czytelnik przewidywał, jest najzwyczajniej w świecie nudne. Wolę, gdy na samym końcu dostaje się dreszczyk emocji, który skłania nas do czytania więcej i więcej.  

Pisanie naprawdę mnie odpręża i pozwala się zrelaksować po ciężkim dniu. Emocje, które siedzą w środku mnie po prostu wychodzą na klawiaturę laptopa, a głowa pustoszeje, aby następnego dnia wypełnić się kolejnymi pomysłami na kolejne prace. Nie jest to pasja dla każdego, jednak nic nie zaszkodzi w spróbowaniu swojego własnego tekstu. Nigdy nie wiadomo, czy napisana przez nas opowieść się nikomu nie spodoba i nie nakłoni nas to do pisania więcej. 

Z.B.

Źródło: https://pixabay.com/pl/
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JAZDA NA ROWERZE, CZYLI ŚWIETNA ZABAWA

Przyroda